Hétvégi randevú a cipőkkel
2022. január 23. írta: A motoros úriember

Hétvégi randevú a cipőkkel

Létezik egy örök érvényű igazság, ami manapság sajnos erősen háttérbe szorult.

Teljesen mindegy hogy utcai cipőről vagy motoros csizmáról van szó, egy úriember nem engedheti meg magának, hogy piszkos lábbelivel lépjen ki az utcára, vagy üljön fel a motorjára.

Úgy gondolom, ideje kicsit leporolni ezt a lassan feledés homályába merülő kérdéskört. 

Worker,Polishing,A,Pair,Of,Shoes

 

Nosztalgikus hétvégi élmények

Hétvégente késő délutánonként gyakran voltam a nagyszüleimnél. Ez többek között annak is volt köszönhető, hogy öt háznyira laktunk egymástól, ami a szülőtelepülésemen nem számít nagy távolságnak. Szombatokon  nagyapámnak volt egy rendszeres szokása. Előhozott egy kisebb méretű fadobozt, valamint elővette a cipőit. Kinyitotta a dobozkát, miben különböző kefék, és fém tégelyek, tubusok voltak, és kezdődött a varázslat. Én gyermeki érdeklődéssel néztem végig szinte minden egyes alkalmat, próbáltam ellesni a részfolyamatokat. Később, a néptáncos időszakomban már kísérletezgettem is a cipőglancolással. Akkor még azt gondoltam, hogy ennek a módszere is egyéni stílus kérdése, így próbáltam kialakítani a saját eljárásom. 

Vintage,Open,Chest,Close,Up,On,Dark,Wooden,Table,,Top 

Hétvégi szertartások

Miután az érdeklődésem a klasszikus öltözködés irányába fordult, egyre többet olvastam különböző tematikus weboldalakat, és feliratkoztam pár Youtube csatornára is. Ezeknek köszönhetően világosodtam meg, hogy bizony a cipőápolás lépései standardok, az egyéniség inkább a körítésben mutatkozhat meg. Tulajdonképpen bárki kialakíthat magának egy egyéni metódust, ha az állandó dolgokat megfelelően alkalmazza. Nekem például megmaradt a nagyapámtól látottaknak megfelelően hétvégi programnak a cipőpucolás. Ilyenkor én is előveszem az összes, évszaknak megfelelő lábbelimet, és mindegyiket alaposan megtisztítom, és fényesítem. A szezon végén pedig mindegyik cipőm kap egy nagytakarítást, aminek több oka is van. Az egyik, hogy amikor előveszem, azonnal használhatom. A másik ok, hogy a cipőt ápolva teszem el, ezzel növelve az élettartamát. A harmadik ok, hogy szeretem csinálni. 

Shoes,Master,Polishing,Shoes,With,Cloth,(bull,Shoes)(glacage).sh 

A cipőápolással szerzett tapasztalataim

A mai világban gyakorlatilag két kattintással vagy koppintással bárki számára elérhetővé válhatnak azok a tartalma, amelyek a helyes cipőápolási módszereket mutatják be, így ezzel én senkit nem kívánok untatni. Ugyanakkor röviden megosztanám a tapasztalataim, esetleg eloszlatni néhány tévhitet. 

Az egyik legfontosabb, hogy a lábbelinkről mindig távolítsuk el a szennyeződést. Sajnos számtalanszor voltam szemtanúja annak, hogy valaki a piszkos cipőre kente fel a gyorsfényt. Ez egyrészt azért sem szerencsés, mert  a port és egyéb szennyeződés a cipőkrémmel elegyedve akár csiszolópapír módjára is viselkedhet, és ezzel tökre is tehetjük a cipő lakkozását. Másrészt a végeredmény sem biztos, hogy a várakozásoknak megfelelően fog alakulni, így hamar elveszítjük a lelkesedésünket is. 

Javaslom, hogy kerüljük a gyorsfények alkalmazását. Még a legelején használtam én is, de hamar be kellett látnom, hogy hosszú távon nem túl jó megoldás. A nevük alapján csak gyors megoldást jelentenek, és nem rendelkeznek azzal az ápoló tulajdonságokkal, ami által a bőr sokáig megőrzi a rugalmasságát és állagát. Manapság már elérhető árban találhatóak jó minőségű cipőkrémek, wax-ok, méhviaszos ápolók, amelyekkel egyáltalán nem nehéz boldogulni, ugyanakkor hosszú távon kifizetődőbbek is mind a cipőink, mind a pénztárcánk szempontjából. 

Egy jó minőségű bekenő- és fényesítő kefe aranyat ér. Nekem speciel lószőr keféim vannak, melyek nyele pácolt fából készült. A minőségi és esztétikus termékek, nem csak annak próbálnak látszani, és és ezekért sem kellett nagy összegeket kifizetnem. Természetes nem feledkezzünk meg a sárkefe beszerzéséről sem, mert ennek használatával lehet a legkíméletesebben megszabadulni a szennyeződésektől. 

Brush,And,Shoe,Cream 

A Motoros Úriember - metódus

Az alábbiakban bemutatom, hogyan is csinálja a Motoros Úriember a cipőglancolást. 

Szezon közben:

  1. Beteszem a kedvenc zenéimet valamely lejátszóba 
  2. Előkészítem az eszközöket és kellékeket
  3. A sárkefével megtisztítom a cipőt a durva szennyeződéstől
  4. Egy puha, enyhén nedves textíliával áttörlöm, majd hagyom megszáradni
  5. A bekenőkefével egyenletesen felviszem a krémet a cipőre, és hagyom pár percig, amíg felületszáraz lesz
  6. A fényesítőkefével kifényesítem a cipőt
  7. A végeredmény örömére iszom egy finom kávét

Szezon végén:

  1. Beteszem a kedvenc zenéimet valamely lejátszóba 
  2. Előkészítem az eszközöket és kellékeket
  3. A sárkefével megtisztítom a cipőt a durva szennyeződéstől
  4. Egy puha, szappanos vízzel megnedvesített textíliával alaposan megtisztítom a cipőt (igen, a talpát is)
  5. Egy másik, puha textíliát a mutatóujjamra tekerek, és a cipőkrémet körkörös mozdulatokkal beledolgozom a bőrbe, majd hagyom, amíg felületszáraz lesz
  6. A fényesítőkefével eltávolítom a felületről a maradék krémet
  7. Újabb puha textíliával felviszem a wax-ot a cipőre körkörös mozdulatokkal, és hagyom beivódni
  8. Egy tiszta, extra puha textíliával kipolírozom a cipőt
  9. Sámfa használata mellett gondosan elcsomagolom a dobozába
  10. A munka befejeztével iszom egy finom italt

 

Befejezésül...

Örök érvényű igazsággal kezdtem, örök érvényű igazsággal zárom soraimat.

Egy férfin a legelső dolog, amit megnéznek: a cipője és az órája.

Ügyeljünk tehát az utcai és motoros lábbelijeink állapotára, ugyanis a rendezett megjelenés üdítően hat a lelkünkre, és elismerő pillantások begyűjtésének forrása is egyben. 

Kívánok mindenkinek kellemes cipőglancolós pillanatokat!


pexels-shvets-production-8899959

A bejegyzés trackback címe:

https://amotorosuriember.blog.hu/api/trackback/id/tr3916814640
süti beállítások módosítása