SCRAMBLER-RUMBLE
2022. december 07. írta: A motoros úriember

SCRAMBLER-RUMBLE

In Memoriam Gentlemen Riders

A napokban a telefonom babráltam, az oly gyakran hanyagolt "Letöltések" mappában próbáltam rendet tenni, és megszabadulni a fölösleges dolgoktól, amik csak a helyet foglalják. Na meg persze nem utolsó sorban a borzasztó nagy rendetlenség okozói is egyben. A nagy szelektálás közben olyan fájlba botlottam bele, amiről már nem is tudtam, hogy létezik. Pedig létezik. Történt ugyanis, hogy pár évvel ezelőtt egy kedves barátommal egy weboldalt szerkesztettünk, és ezen próbálgattam szárnyaimat első ízben az írás területén. Gentlemen Riders volt az oldal címe, és lehet, hogy valaki még emlékszik is rá. Az oldal egyik napról a másikra eltűnt, a teljes tartalmával együtt: feltételezhetően hackertámadás "eredményeként". Álljon itt a Gentlemen Riders emlékéül az oldalra írt második anyagom. 

SCRAMBLER-RUMBLE
SUZUKI SV650 M.44 by K-Speed

Suzuki-650-Scrambler-1

A Suzuki SV 2016-os nagy visszatérését izgatottan várta a motoros közösség, sorra jelentek meg a motoros médiában a különböző bemutatókról szóló anyagok, majd később a tesztcikkek is. A Suzuki a modellel – ha kicsit megkésve is – a manapság igen divatossá vált „retrót” célozta meg, és milyen jól tette.

Kétségtelen, hogy nem nehéz az SV-nél sokkal izgalmasabb, műszaki tartalomban sokkal jobb, és designban is megnyerőbb motort találni. Úgy tartja a mondás, hogy a sikeres ember a hátrányából is előnyt kovácsol, és nincs ez másként a motorok esetében sem. A tahiföldi K-Speed emberei pedig úgy látták, hogy ha a Suzukit megszabadítják a „hátrányos” elemeitől, egy jó kiállású scramblert építhetnek belőle.

A K-Speed egy motoralkatrészek forgalmazásával foglalkozó cég Thaiföldön. Kínálatukban megtalálhatóak a nagy európai és japán motorgyártok bizonyos modelljeihez tartozó motorspecifikus custom alkatrészek, de univerzális custom kiegészítőket, motoros ruházatot és felszerelést is találni. 

Az építést inkább nevezhető customizálásnak, hiszen a K-Speed embereinek legfeljebb a hátsó traktusba kellett érdemben belenyúlniuk, a többi része szinte csak csavarozást igényelt.

Suzuki-650-Scrambler-14

A motor egyik legkülönlegesebb eleme az első lámpát tartó keret. Jól kifejezi az ajánlott felhasználás módozatát: ez bizony nem csak a kávézók előtti pózolásra való, az elhagyatott ösvények, murvás- és erdei utak az igazi otthona. Ugyanakkor bizonyos fokú védelmet is nyújt a keret a lámpának, ha a rider elszámítja magát az erdei ösvényen. Sőt, akár gallytörőnek is elmegy.

Suzuki-650-Scrambler-3

A hagyományos értelemben vett terepes jelleget tovább hangsúlyozzák a gyári felnikre szerelt Continental TKC 80 gumik. Nem ezzel fogják az Erzberg rodeót megnyerni, ugyanakkor ha valaki off-road kalandokra vágyik, nem az abroncson fog múlni.

A gyárihoz kísértetiesen hasonló segédváz (ami lehet, hogy igazából gyári is némi sarokcsiszolóval történő simogatás mellett) köré gyári vonalakt idéző idomot alkottak, a kerékhez közelebb eső részt viszont nem vitték túlzásba, egy meghajtott lemez funkcionál sárvédőként, amitől a hátsó rész robosztusabbá vált.

Suzuki-650-Scrambler-12

A nyereg hozza a stílusra jellemző kötelező formát: lapos kialakítás, vékony szivacs, hurkás díszítővarrás. Nem kell ezt túlcizellálni, terepen úgyis kiáll az ember a nyeregből.

Suzuki-650-Scrambler-16

A tank mattzöld-fekete fényezése középen végigfutó dekorral kissé military hangulatot kölcsönöz a motornak, amit a típusjelölés puritánságával sikerült még jobban fokozni. Akár az amerikai lőszerládák feliratai…

Suzuki-650-Scrambler-15

Az egyetlen elem, amely esetében az egyediségre törekvés a visszájára sült el, a kipufogódob. A 2010-es években jellemzően a gyorsasági motorokon (pl. MotoGP) megjelent, 0,33 l-es üdítős dobozra hajazó kipufogó forma nem a legszerencsésebb választás. Egyrészt keveset látni scramblereken, másrészt jelen esetben sikerült a motor alá építeni, ahol bizony fokozottan ki van téve a sérülések veszélyeinek. Nem beszélve arról, hogy a hangorkán, ami ebből a dobból előtör, garantáltan nettó hallássérüléshez vezet hosszú távon.

Mindent összevetve a K-Speednél sikerült egy jó kiállású, igényes kialakítású motort összerakni, amely hozza a kötelező scrambler-es részleteket, kicsit military keményfiús is, és valamennyire a neo-retro vonalat is képviseli.

Konklúzió: Scrambler keményfiúknak!

Suzuki-650-Scrambler-18

Fotók forrása: K-speed

A bejegyzés trackback címe:

https://amotorosuriember.blog.hu/api/trackback/id/tr6417997144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása