Biltwell Bantam - a ruhatár első darabja
2022. január 31. írta: A motoros úriember

Biltwell Bantam - a ruhatár első darabja

20220121 191207

A legelső bejegyzésem óta sok idő telt el, de nem eredménytelenül. A legfontosabb talán az elhatározásom, hogy 2022-ben le fogom cserélni a jelenlegi motorom, ami egy Suzuki SV 650 S 2004-ből. Kissé emocionális személyiség vagyok, és csak nagy nehézségek árán vettem rá magam, hogy megváljak majd az első nagymotoromtól, amivel többek között jogosítványt is megszereztem. Hogy mi lesz az utódja, azt még magam sem tudom pontosan, abban viszont biztos vagyok, hogy túraképes motorra van szükségem, ami pakolható, kellően klasszikus, ugyanakkor műszakilag nem egy muzeális technika. 

A nagy elhatározások és tervezgetések második, és egyben a mai írásomhoz szorosabban fűződő eredménye a fejemben összeállt új motoros outfit. Ha valaki ilyenen töri a fejét, de nehezen boldogul, tapasztalataim szerint kitűnő megoldás a különböző motoros felszerelést gyártó és forgalmazó cégek honlapjainak végeláthatatlan böngészése a különböző közösségi médiaoldalakon való keresgélés megfelelő kombinálásával (pl. Pinterest). 

A tervezésem 5 fő lépése:

1. lépés: találjuk meg a számunkra megfelelő motort és a stílusirányzatot
2. lépés: írjuk össze a kapcsolódó kulcsszavakat 
3. lépés: közösségi médiaoldalak kulcsszavak szerinti böngészése
4. lépés: mentsük el azokat a tartalmakat, amik szimpatikusak
5. lépés: a megtalált tartalmak alapján induljon a keresésé a gyártók honlapjain, magazinokban, webshopokon

A végleges listám a mai napig nem állt össze, heti szinten rendszeres látogatója vagyok a különböző motoros felszereléseket forgalmazó webáruházaknak. Az egyik ilyen shop kínálatának böngészése közben akadtam rá a Biltwell kesztyűire. Régóta tervben volt már egy egyszerű, könnyű nyári kesztyű beszerzése, így adta magát, hogy az új ruhatár első darabját beszerezzem. Ez lett a Biltwell Bantam. 

Biltwell Bantam

20220121 191426

A Bantam egy modern-klasszikus nyári kesztyű, ahol gyártó a bőr mellett szintetikus anyagokkal is számolt a tervezésekor. Nem szerettem volna klasszikus "work gloves"-típust de túlzottan modern stílusút sem, a Bantam számomra pontosan az arany középútnak bizonyult.

A kesztyű tenyérrésze és az ujjak bőrből készül, a kézfejen és az ujjakon rugalmas, légáteresztő betéteket találunk a jó szellőzés érdekében.

20220121 191550

A mutató- és a középső ujjakon a bőrt harmonika-szerűre varrták, így könnyítve a két ujj mozgatását fék- és kuplunghasználathoz. A csuklónál neoprén Lycra anyagot használtak a kényelem jegyében. A kesztyű tépőzárral záródik. 

20220121 191539

Az első benyomások

Amikor kezembe vettem a kesztyűt, az első szembetűnő érdekesség a csomagolás volt. Nincs túlgondolva, a kesztyű egy újrahasznosított papírból készült táblára van rögzítve papírszalag és némi kalapgumi segítségével,. A dizájn is már-már minimalista: a háttérben a klasszikus kockás zászlós minta, elöl a cég logója és a termék neve. 

20220121 191311

A kesztyűt kézbe véve első ránézésre is megállapítható, hogy minőségi termékről van szó, ahol az elkészítése során nagy gondot fordítottak az apró részletekre is. A bőr részek vágásakor az élek szépek, a dupla varrások párhuzamosan futnak, kilógó, eldolgozatlan cérnaszálakat nem találtam rajta. A kesztyű első és hátsó részének összeillesztéseinél a belső varrások nem nyomnak, szépen eldolgozottak. A bőr festése homogén. A kesztyűt felvéve szinte tökéletesen passzol még az én kevésbé konfekció méretű kezemre is, nem lötyög, nem lóg sehol, felveszi a kezem formáját. A mutató- és középső ujjaknál lévő redőzéses kialakításnál valóban érezhetően könnyebb az ujjaimat mozgatni.

20220121 191527

A protektor részek hiánya elsőre kissé furcsa érzést keltett bennem, viszont nem is hosszú utakat tervezek benne megtenni, hanem afféle szaladgálós-kesztyű lesz. 

Az első próba

A kesztyűt legelőször akkor próbáltam ki élesben, amikor egy kedves barátom elgurult hozzám a café-racerré alakított Suzuki SV-jével. Stílusban abszolút megállja a helyét a café racerek világában is. A kesztyű szellőzése kiváló, nem izzadt bele túlságosan a kezem a próbaút alatt. A tenyérrész jó tapadást és stabil fogást tesz lehetővé. 

Az első tapasztalatok alapján...

Túlzás lenne, ha egy pár használat után ódákat zengenék a Biltwell Bantam-ről, bár le kell szögeznem, hogy a pár gurulás alatt, amíg rajtam volt, nagyon szimpatikussá vált. Nagyon röviden: egyszerű, de nagyszerű!
Mindenképp fontosnak tartom kiemelni, hogy a protektorok hiánya miatt senkinek nem ajánlom hosszú túrákra. Ugyanakkor boltba elgurulni, az esti bandázások alkalmával villantani, DGR-re menni több, mint tökéletes. 

Ha valakinek felkeltette a figyelmét a Biltwell Bantam, az alábbi webshopon keresztül meg tudja vásárolni jó áron, raktárkészlettől függően gyors és korrekt kiszolgálás mellett.

www.thecafestore.hu

20220121 191426

A bejegyzés trackback címe:

https://amotorosuriember.blog.hu/api/trackback/id/tr1216599960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása